Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2009

ΠΑΡΟΠΛΙΣΜΟΣ ΠΛΟΙΩΝ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΣΤΥΛΙΔΑΣ?


Η είδηση ήρθε από τη τηλεόραση του Σταρ Κεντρικής Ελλάδας πριν λίγες μέρες και μας ζώσανε τα φίδια. Λες και δεν έφτανε η αδιαφορία για μέτρα προστασίας του Μαλιακού που συνεχώς ρυπαίνεται από βιομηχανικά, αστικά και γεωργικά λύματα.
Θετικό το ότι αμέσως ο Δήμος Στυλίδας, Εχιναίων, Μώλου, Πελασγίας, Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση αντέδρασαν σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
Εκείνο που περισσότερο μας ανησύχησε ήταν α) η πληροφορία ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας μπορεί να αποφασίσει χωρίς να λάβει υπόψη τις αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών! και β) κάποιοι αφελείς Στυλιδιώτες που σε σχετικό ρεπορτάζ του ΣΤΑΡ είδαν το θέμα θετικά ελπίζοντας να προσληφθούν φύλακες στα παροπλισμένα πλοία!
Λες και αυτοί και τα παιδιά τους δεν κάνουν μπάνια ή δεν πίνουν το καφεδάκι τους στις παραλίες της περιοχής μας, λες και δεν εργάζονται τόσοι άνθρωποι στα ξενοδοχεία, στις ταβέρνες και στις καφετέριες της Στυλίδας, της Αγίας Μαρίνας, των Ράχεων, του Αχλαδιού, της Πελασγίας, του Καραβόμυλου, του Μώλου , των Καμένων Βούρλων, του Αγίου Κωνσταντίνου κλπ
Χρειάζεται λοιπόν και η δική μας δυναμική αντίδραση γιατί φαίνεται πως το θέμα δεν θα σταματήσει εδώ. Άλλωστε η εμπειρία από το παρελθόν από παρόμοια γεγονότα είναι αρνητική.
Παραθέτω σχετικό απόσπασμα από το Βήμα 30.12.08
Οδηγίες προς εφοπλιστές από το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας καθώς οι πρώτες «ντάνες» έχουν ήδη δημιουργηθεί στον κόλπο της Ελευσίνας
Όπως επισημαίνει το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας, η διεθνής ναυτιλιακή κρίση προκαλεί τον αυξημένο ρυθμό παροπλισμού εμπορικών πλοίων, κάτι που είναι ήδη εμφανές σε άλλα σημεία του πλανήτη όπως στη Σιγκαπούρη , αλλά και στην Κίνα και στη Ν. Κορέα.
Ανάλογες οδηγίες παρέχει εξάλλου και το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, καθώς από τη ράδα του Πειραιά περνούν τα περισσότερα πλοία που ακολούθως οδηγούνται προς τον Κόλπο της Ελευσίνας για παροπλισμό. Το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά θεωρεί ότι οι 40 ημέρες είναι ένας εύλογος χρόνος παραμονής στη ράδα. Κατόπιν τα πλοία ή θα πρέπει να έχουν προωθηθεί στην περιοχή της Ελευσίνας, όπου εκεί τα παραλαμβάνει και τα καθοδηγεί για τη θέση τους το αντίστοιχο κεντρικό λιμεναρχείο, ή θα πρέπει να αποπλεύσουν.

Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι ήδη φορείς και κάτοικοι της περιοχής της Ελευσίνας εκφράζουν τη δυσφορία τους για την επανενεργοποίηση της περιοχής του κόλπου ως σημείου παροπλισμού, καθώς οι εμπειρίες του παρελθόντος υπήρξαν τραυματικές, κυρίως σε ό,τι αφορούσε την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Από τους πρώτους που αντέδρασαν είναι το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Στυλίδας που σε συνεργασία με το Δήμο Στυλιδας οργανώνει Ημερίδα με θέμα τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις στο Μαλιακό κόλπο λόγω του επικείμενου παροπλισμού πλοίων αύριο Τετάρτη 14 Ιανουαρίου ώρα 5 -21,30 μμ


Το πρόγραμμα και οι εισηγήσεις της ημερίδας είναι οι παρακάτω:
17:00 - 17:30 Προσέλευση- χαιρετισμοί
17:30 - 18:00 Ομιλία από την Δήμαρχο Στυλίδας Καραγεώργου Σχορετσιανίτη Αλεξάνδρα
18:00 - 18:10 Εισήγηση από Μαρκατσέλη Ευάγγελο, Υπεύθυνο ΚΠΕ Στυλίδας.
18:10 - 20:30 Εισηγήσεις από τους:
Αναγνώστου Χρήστος, Δ/ντής Ερευνών ΕΛΚΕΘΕ,
"Τα γενικά φυσιογεωγραφικά χαρακτηριστικά του συστήματος Σπερχειός - Μαλιακός και η διαχείρισή του".
Δασενάκης Μάνος, Αν. Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών, τμ. Χημείας – Πρόεδρος Συλλόγου Ελλήνων Ωκεανογράφων. " Μαλιακός κόλπος τα χημικά του χαρακτηριστικά",
Νικολαϊδου Άρτεμις, Αν. Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Αθηνών, τμ. Βιολογίας (Εργαστήριο Θαλάσσιας Βιολογίας),
Κορμάς Κων/νος, Επίκουρος καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, τμ. Γεωπονίας - Ιχθυολογίας - υδατ. Περιβάλλοντος. "Τα βιολογικά χαρακτηριστικά του Μαλιακού κόλπου και οι πιθανές επιπτώσεις από τον ενδεχόμενο παροπλισμό πλοίων",
Ζήσης Ιωάννης, Οικονομολόγος συγγραφέας, δημοσιογράφος - Εκπρόσωπος της ΜΚΟ Σόλων, υπεύθυνος προγράμματος Νατούρα – πράσινη αμφικτιονία Σπερχειού - Μαλιακού. "Παρουσίαση προγράμματος ανάπτυξης στα πλαίσια του Νατούρα".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου